A Montreux-i Jazzfesztivál hangosításáról 38 éve a Meyer Sound, a fesztivál innovációs és stratégiai partnere gondoskodik. „A Montreux-i Jazzfesztivállal való több évtizedes együttműködésünk a hangzásbeli kiválóság iránti közös elkötelezettségről szól” – mondta Andy Davies, a Meyer Sound termék- és szolgáltatási igazgatója. „Mivel a fesztivál arra törekszik, hogy a legjobb koncertélményeket nyújtsa, olyan partnerre van szüksége, aki a legjobb hangzásélményeket tudja biztosítani. Nagyon örülünk, hogy szerves részei lehetünk ennek az útnak”
Először fordult elő, hogy az események az építkezések miatt teljesen a Montreux-i Zene- és Kongresszusi Központon kívül zajlottak, ahol a Miles Davis és a Stravinski terem ikonikus helyszínei találhatók. A bezárás lehetőséget adott a fesztiválnak arra, hogy újra feltalálja magát, és 17 színpaddal bővüljön a Montreux-i tópart két kilométeres hosszában, valamint a város feletti hegyen található helyszínnel, amelynek központja a lélegzetelállító új Lake Stage és az átalakított kaszinó voltak.
A több mint 400 Meyer Sound hangsugárzó több tucat előadó fellépését szolgálta, Janelle Monáe-tól kezdve a Rag’n’Bone Manig, Raye-ig, Justice-ig, Duran Duranig és Diana Krallig. A rendszerek a PANTHER™ nagyméretű line array hangsugárzótól és a 2100-LFC mélyládáktól a Lake Stage-en a LINA és LEOPARD kompakt line array fürtökig, az ULTRA család pontforrás hangsugárzóitól, az Intelligent DC termékektől és a Bluehorn System stúdiómonitorokig megtalálhatóak voltak a fesztiválon.
A Meyer Sound technológiái generációkon íveltek át, a fesztiválon 20. alkalommal megjelenő vintage UPA hangszóróktól a legmodernebb Spacemap Go immersive rendszerig. A rendszereket José Gaudin, a Meyer Sound munkatársa tervezte, aki immár 21. alkalommal dolgozott a fesztiválon. A rendszereket Oscar Barrientos és Ianina Canalis, a Meyer Sound támogató csapata kalibrálta a helyszínen. Az összes audio-, fény- és videóberendezést ismét a svájci Skynight rentál és integrátor cég szállította.
A több mint 400 Meyer Sound hangsugárzó több tucat előadó fellépését szolgálta, Janelle Monáe-tól kezdve a Rag’n’Bone Manig, Raye-ig, Justice-ig, Duran Duranig és Diana Krallig. A rendszerek a PANTHER™ nagyméretű line array hangsugárzótól és a 2100-LFC mélyládáktól a Lake Stage-en a LINA és LEOPARD kompakt line array fürtökig, az ULTRA család pontforrás hangsugárzóitól, az Intelligent DC termékektől és a Bluehorn System stúdiómonitorokig megtalálhatóak voltak a fesztiválon.
A Meyer Sound technológiái generációkon íveltek át, a fesztiválon 20. alkalommal megjelenő vintage UPA hangszóróktól a legmodernebb Spacemap Go immersive rendszerig. A rendszereket José Gaudin, a Meyer Sound munkatársa tervezte, aki immár 21. alkalommal dolgozott a fesztiválon. A rendszereket Oscar Barrientos és Ianina Canalis, a Meyer Sound támogató csapata kalibrálta a helyszínen. Az összes audio-, fény- és videóberendezést ismét a svájci Skynight rentál és integrátor cég szállította.
A látogató mérnökök nagyra értékelték a PANTHER precizitását. „Nagyon élveztem PJ Harvey Montreux-i Jazz Fesztivál show-jának keverését a PANTHER rendszeren” – mondja Howard „Head” Bullivant FOH hangmérnök. „Hallottam a legfinomabb EQ- és szintváltozásokat… örültem, hogy mennyire precízen lehetett dolgozni.”
Clive Alcock, Diana Krall FOH hangmérnöke dicsérte a PANTHER pontosságát és részletességét. „Diana-t keverve a Lake színpadon úgy éreztem, hogy a közép- és magas frekvenciás részek hűsége nagyon élethű volt, különösen az 5-15 kHz-es tartományban, ahol sok más termék jelentős elkenődést és torzítást mutat” – mondta. „Bár a tömbben több mélyhang van, mint amennyire szükségem van, nagyon lineárisnak tűnik, és nagyon simán illeszkedik a mélynyomó szekcióhoz. Ez tényleg segít megőrizni a vonós basszus áthallások integritását, mert a hangmagasság egészen az alapokig tisztán meghatározható marad.”
Forrás: https://meyersound.com/news/mjf-2024/
Fényképek: Ralph Larmann